bastapromet Kako nezdrave slatkiše da zamenite zdravim slatkišima?

Pitaš se da li je uopšte moguće jesti zdrave slatkiše? O da, itekako je moguće da uživate u slatkišima, a ostanete zdravi i imate vitku liniju. Svi su se verujem zapitali da li je šećer toliko štetan našem organizmu. Da li treba da ga izbegavamo? Da li je otrovan? Moramo li potpuno da ga izbacimo iz ishrane? Ima li dobre ili loše strane? Sve su ovo pitanja koja viđamo svakodnevno na raznim sajtovima, novinama, televizijskim emisijama.

Šećer nije otrov, možemo da ga jedemo. Pa šta je onda problem sa šećerom? Problem u današnje vreme jeste što ga unosimo u velikim količinama. Beli konzumni šećer se danas nalazi svuda. Glavni problem nalazimo u proizvođačima koji ubacuju šećer i u slatke, ali i slane proizvode. Tamo gde ne bi trebao da se nalazi šećer, pronaći ćete ga sigurno u nekom obliku.

Pitate se sigurno kako onda da izbegnete šećer, kako da ga smanjite jer ga unosimo u mnogo većim količinama nego što nam je potrebno. Najbolji način je da šećer zamenite zdravijim zaslađivačima, pravite zdravije slatkiše kod kuće. Samim tim ćete biti sigurni da ste sebi i svojoj porodici dali zdrave obroke. Izbegavajte koliko god možete industrijske stvari i čitajte deklaracije. Šećer koji je dodat je jedno, a šećer koji se prirodno nalazi u proizvodima je nešto drugo, kao što su voće i povrće. Hranite se nutritivno što kvalitetnije, jer ako jedete nešto na brzinu, nećete uneti sve što je organizmu potrebno, brzo ogladnite i onda je opet najlakše posegnuti za nečim slatkim.

Daćemo nekoliko predloga, recepata kako da jedete zdrave slatkiše i unesete šećer koji je neophodan za organizam. Možete ga dobiti iz voća pa van nije toliko potreban industrijski šećer.

Voćna salata je odličan izbor.Voda i vlakna koja se nalaze u voću će sprečiti da pojedete veliku količinu voća što je još jedan plus. Jabuke su zaista najjeftinije voće i njih možete praviti i jesti u bilo kom obliku. Podelite jabuku na dva dela, zasecite svaki deo po malo. Dodajte na njih malo oraha, cimeta, meda, zapecite u rerni i imate super užinu. Možete da pomešate jabuke, jogurt i ekstrakt vanile i napravite odličan domaći voćni jogurt koji je mnogo bolji izbor od kupovnog.


Voćni jogurt
možete da napravite i od smrznutih banana i bobičastog voća. Dodate preko kokos ili kakao, orašaste plodove i dobijete odličnu užinu. Zadovoljićete sve potrebe za šećerom i nećete posezati za drugim izborom.


Ukoliko volite slatki doručak možete napraviti musli od pahuljica od celog zrna (zob, ječam, spelta) i obogatiti voćem ili suvim voćem, a da duže ostanete siti ubacite i neko orašaste plodove. Ukusno je pa može biti i kao predlog užine ili neke lagane večere. Najpraktičnije je da napravite keksiće ili mafine i onda možete jesti više dana. Pomešate pahuljice od celog zrna, dodate med, mleko, jaja, kakao, obogatite suvim voćem i uvek imate spremnu užinu u svom frižideru.


Uz ostala jela u kojma se nalazi šećer uvek možete da ga zamenite medom ili stevijom. U domaći hleb slobodno ubacite kašičicu meda, nećete ni osetiti razliku.


Proleće dolazi, sve više voća će biti na sve strane i iskoristite sve blagodeti koje imamo . Uz malo truda i volje možete uživati u zdravim i veoma ukusnim slatkišima.