bastapromet Kisela ili obična voda - koja je zdravija za nas?


Bez obzira na godišnje i starosno doba, pol, posao i način ishrane, veoma je važno unositi dovoljnu količinu vode u organizam. Iako je jasno da voda čini većinski deo našeg tela, čak 60-70% ukupne mase odrasle osobe, čini se da često moramo da podsećamo na njen značaj i blagodeti koje pruža. Pored obične vode, za čoveka je značajna i kisela voda, pa ćemo dalje u tekstu da otkrijemo koja je zdravija za nas.

Rad bubrega, zdravija koža, bolja koncentracija, čišćenje organizma i mnoge druge okolnosti kao da nas „ubodu u oko“ kada razgovaramo o vodi. Voda je tečnost za sve i najbolje je konzumirati je tokom celog dana, dok trenirate, pre i posle jela – ali nikako za vreme obroka. 

Takođe je važno da znamo da njenim unosom sprečavamo dehidrataciju organizma, a kad telo već nagovesti žeđ – mi smo blago dehidrirali.

Ako obična voda pomaže kod gubitka kilograma i glavobolje, sprečava rano starenje kože, povećava produktivnost, održava mišićnu masu, jača imunitet, ublažava umor, smanjuje stres, podstiče rad metabolizma i sprečava da nam bubrežni kamenci stvaraju neprijatnost i bol, da li je istina da kisela voda nema veću funkciju osim osvežavajuće?

Verovanja o kiseloj vodi 

Kako kisela voda sadrži ugljendioksid, sva verovanja o štetnosti, ili ne tako velikoj korisnosti, „povela“ je u naticanju upravo ona. Zašto?

Pre svega, veruje se da sva gazirana pića utiču na gubitak kalcijuma u kostima i na propadanje zuba. Kada je u pitanju gazirana voda, klasična, bez ostalih dodataka i šećera, ovo verovanje nije tačno, a da bi se zubi oštetili, morali biste da pijete ovu vodu u ogromnim količinama svakog dana (smatra se i preko šest litara dnevno).

Kisela voda može da izazove neprijatnosti ukoliko već imate gorušicu – u tom slučaju bolji je izbor obična voda, jer mehurići opuštaju otvor jednjaka i olakšavaju želudačnoj kiselini da se vrati u jednjak. Gazirana voda sama po sebi, navodi se, ne izaziva ovaj problem.

O tome da nas kisela voda ne može dovoljno hidratizovati ne morate ni da razmišljate, jer su različite studije pokazale da, na primer, kisela voda nakon treninga ima istu funkciju kao obična voda.


Oprečna mišljenja


Nedavno je objavljen članak na sajtu The Conversation  u kom analiza pokazuje da bi trebalo biti oprezan u konzumaciji ovog napitka. Efikasnost je vidljiva jedino ukoliko pijete previše zaslađenih bezalkoholnih pića, gde je prelaz na gaziranu vodu svakako bolji izbor. 

Stomatolozi su, čak, počeli da upozoravaju na potencijalnu štetnost gazirane vode na zubnu gleđ, pa savetuju da se prilikom ispijanja obavezno koristi slamčica koja utiče na to da se direktni kontakt između vode i zuba svede na minimum.

Poslednjih nekoliko godina porasla je popularnost voda sa različitim ukusima, koje sadrže šećer i ostale arome, ali su bez obzira na to prvi izbor za osveženje i smanjivanje žeđi, pogotovo leti. Neki proizvođači su otišli korak dalje, pa su napravili vodu sa raznim ukusima bez aditiva i sa minimalnom dozom (ili bez) šećera, pa je za ljubitelje takvih zanimljivih ukusa manji problem da se odluče pri izboru.

Koji god da su vaši afiniteti kada je u pitanju voda, moramo da se složimo sa jednim – obična voda je najbolja uvek i za sve. 

Uno Drop logo

liflet važi

od 01.02.2021.

do 28.02.2021.

bastapromet član udruženja distributer pića UnoDrop
Deda Jovina rakija